Elle France

Nu är sommaren här!

Me and you

Nu har jag städat, packat, duschat, målat naglar och fixat. Imorrn efter jobbet drar jag o Anna till Stockholm för att fina världens finaste Åsa som fyller 30 år. Och på Lördagen blir det förhoppningsvis lite shopping (COS!) efter en god frukostbuffé på Columbus där vi ska bo.
GRATTIS I FÖRSKOTT FINA DU♥

Letar inspi.

Sitter och letar lite inspiration inför morgondagens 30-årskalas, men det går inge vidare. Måste dessutom göra mig i ordning hemma på morgonen eftersom jag ska jobba först och sedan åka direkt med tåget till Stockholm för att där bara slänga in väskan på hotellet innnan vi möter upp kalasgänget på Debaser.
Men, som sagt inspirationen är inte direkt på topp och jag föll för de här underbara bilderna från Elle Italien som jag dock inte tror passar i ett kallt Stockholm imorrn... Hmm, får letar vidare.

En skymt av solen doft av vår

Här hemma doftar det underbart av syren och liljekonvalj, älskart!
Nu har jag jobbat färdigt för idag, sitter här hemma med en kopp kaffe och ska snart cykla ner på stan för att möta upp Anna. I eftermiddag blir det ridning, ska bli så härligt (har inte kunnat rida på ett tag på pållen vart skadad.)

Fin Onsdag det♥

SAGOBRÖLLOP

Bröllopsinspiration för den som ska gifta sig, från Fashion Gone Rouge så klart.

RESA

Fick just ett sms av mammsen och pappsen som befinner sig på Skiathos "sitter på balkongen med en kall öl och blickar ut över havet, det är 26 grader här".... Och jag blir helt avis och vill åka ut och resa igen bums. Tror vi får börja planera för nästa resa snart, så härligt att ha en resa att se fram emot.
Nästa resa går nog till värmen och havet.♥

NEW YORK - Sista delen

Här kommer NY sista delen, alltså Tis, Ons och Tors.
Efter frukost och planering så strosade vi bort mot Times Square den här dagen, jag med min nya RL-väska och RL-skjorta. :)
TIMES SQUARE; mycket folk, mycket skyltar överallt, bilar, livligt och denna dag väldigt varmt. Jättehäftigt att uppleva, men en gång tror jag räcker...
Vi fick gratisbiljetter till Late Show with Letterman och satt på första raden, hihihi, det var roligt. Tyärr fick vi inte fota där inne.
Vi hade lite tid på oss innan showen skulle börja så vi tog en vinpaus...
och passade på att skriva kort.
Efter showen satte vi oss på en uteservering, drack Strawberry daquri och snattrade om vad vi skulle hitta på med resten av dagen.♥
Bestämde oss för att strosa ner mot West Village, Greenwich Village, Tribeca(mysiga områden!) för att shoppa och äta lite.
Det blev ingen "finmiddag" den här dagen, men inte mindre mysigt för det. Den godaste pizza jag någonsin ätit och ljummet vin som vi försökte kyla i plastmuggar med is i. Har för mig att det här stället låg på ett torg på Bleecker street.
På kvällen när det mörkat ute så tog vi en taxi över Brooklyn Brigde för att sedan gå över tillbaks till Manhattan, pampigt!
Inte helt lätt att fånga detta på bild, i alla fall inte med mina halvdana kamerakunskaper... men det är helt klart värt att se detta om man är i NY. Sen blev det Gonatt Tisdag♥
Onsdag. Efter frukost och lite shopping på 5th Ave så styrde vi stegen mot den underbara Bryant Park igen. Strålande väder även denna dag.
Vi satte oss uppe på terassen på BP´s grill, bästa utsikten över hela parken.
Delade på en flaska vitt och åt en supergod sallad med grillad lax, hallon, avokado och annat gott.
Den godaste hallonsorbe jag någonsin ätit.
Det blev visst en lååång härlig lunchpaus, älskart!
Onsdagen slutade med en Italienskmiddag i Midtown, gotti gott.
Torsdag och hemfärd... hade dock dagen på oss i NY och bestämde oss för att tillbringa den i vackra Central Park med lunch och vin i underbart väder.
Vackert
Slappa
Världens finaste♥
Sen var vi tvungna att vinka hej då till USA...
...till NY...
...och vårat fina hotell Hudson, ett hotell som jag verkligen kan rekommendera, enda negativa var att rummen var lite väl små, annars ett superfint designhotell med jättebra läge och underbar takterass och innergård.
Checka ut. New York, vi ses snart igen!♥

Vilken härlig dag!

Ett supermysigt dop ute till sjöss visade sig även vara ett bröllop, så himla fint!
Tyvärr så låg kameran hemma så det fick bli mobilkameran...
Båten åkte förbi hemma, hej, hej..

Jättegod mat

Bubbel

Strålande väder

Pyntat med finaste blomman, liljekonvalj.

Inga bilder på brudpar eller dopbarn eftersom jag ej frågat, men dom var sååå fina!

Morning beauty

God morgon Lördag!

HELG!

Bubbel på kylning, älskling på väg hem, solen skiner över Karlstad... Nu tar vi helg!♥ (även om jag hellre hade suttit på en uteservering på Manhattan med en strawberry daiquiri...)

COLOUR ME BEAUTIFUL

Är riktigt shoppingsugen, trots att det blev en hel del shopping i NY.... Tror det får bli lite shopping när vi ska till Stockholm nästa helg för att fira bästa Åsa.

Fashion Gone Rouge

Y(e)SL please

New York - Del 3

Det blir mycket New York nu, här kommer del 3, Måndagen.
Började som vanligt, frulle. Lite tidigare än vanligt denna dagen eftersom vi har planer för dagen...
Vi tog bussen från den stora busstationen Port Authority Bus Terminal, åkte cirka en timme innan vi kom fram till vår destination...
Woodbury Common Premium Outlets!
Riktigt bra outlet måste jag säga, bra planerat med små hus för varje affär, bra märken finns representerade och riktigt bra priser. Lite minus för storlekarna... finns inte många kvar i "normal" storlek, inte denna dagen i alla fall.
Vi hade en tid att passa så vi hann inte med mer än drygt 5 timmar där, vilket var på gränsen. Hann inte riktigt med allt vi skulle. Men jag shoppade loss ganska bra på Ralph Lauren i alla fall.
Hemresan var dryg... mycket trafik som ville in till Manhattan. Hemresan tog drygt 2 tim.
En snabbis till hotellet för att duscha och göra oss i ordning för att sedan skynda genom vackra Central Park och vår reservation på sagolika The Boathouse.
Helt fantastikt vackert!
Supergod mat och vin, en förträfflig middag. Rekommenderas!
Mätta och glada strosade vi "hem" genom ett mörkt drömlikt Central Park.
Satt en stund på takterassen för att insupa New York natten lite extra innan vi gick och la oss.♥

NYC - Del 2

NYC del 2, Söndagen.
Frukost, kartläsning och planering, perfekt start på dagen.
Den här fina Söndagsförmiddagen bestämde vi oss för att tillbringa i underbara Central Park. Älska den parken!!!
Jag älskar alla meddelande som finns på bänkarna i parken, skulle kunna ha gått där hela dagen och bara läst på alla bänkarna. F var väl inte direkt lika fascinerad som jag...
Softball var däremot väldigt intressant.... så vi kikade ett tag.
Lite längre in i parken så hittade ett gäng vitklädda damer och herrar som spelade krocket, eller någon liknade i alla fall. Fina!
Underbart soligt väder och...
...saxofon är en mycket bra kombination, så vi satte oss för att lyssna och sola en stund.
Tips; ha inte bråttom när ni är i parken, det är underbart att bara strosa omkring där.
Hästar och...
...ekorrar överallt. Även tvättbjörnar som jag tyvärr ej fick någon bild på.
Gick vidare ut från parken till Upper East Side och Madison Ave. Fint och snoffisigt område med dyra och fina butiker, tex Chloé, Hermes, Ralph Lauren, Barneys, Intermix o.s.v. Tycker att det är mycket trevligt att det bjuds på Mimosa (champange och apelsinjuice) i butikerna. :)
Efter en vinlunch på Madison Ave (vinluncher rekommenderas också) så blev det en glasspaus.
Jag hittade en kompis, han fick halva min glass som jag tror var bättre än den mat han hade i sin hink...

Resten av Söndagen blev det shopping. På kvällen tog vi ett par glas vin på rummet innan vi åt en god middag i Midtown West, mycket bra restauranger i detta område tycker jag.♥

ELLE Danmark

Älskar det här romanstiska och somriga modejobbet i Danska Elle. Bilder från FGR.

New York - Del 1

Nu har jag laddat över 200 kort från kameran. Så här kommer del 1 (=dag 1). Kommer såklart inte att publicera alla bilder, men en del i alla fall.
När vi kom på Fredagen så var vi väldigt trötta, så det blev bara en middag i närheten av hotellet och en sväng uppe på våran fina takterass. Kände redan då att vi ♥ NYC.
Utvilade när vi vaknade på Lördagen. Gjorde oss i ordning och åt en Amerikansk frukost, satt med karta och planerade dagen. Älska det!
Vi bestämde oss för att gå för att få se så mycket som möjligt av Manhattan, så vi strosade från Midtown West där vi bodde ner förbi Empire State Building...
...Och till Bryant Park, helt underbar park. Återkommer till Bryant Park i senare inlägg.
Där fanns en sån där fin karusell som jag älskar.
Det var väldigt grönt och fint på hela Manhattan. Vår.
Såg gula taxibilar överallt(billigt med taxi, rekommenderas.)
Fortsatte ner till West Village och Gay Street. :) Ett väldigt mysigt område med bra butiker (Bleecker Street som går genom West Village och Greenwich rekommenderas), små gator med små caféer, trevlig atmosfär på något sätt. Det här området hade jag gärna utforskat mer.
West Village/ Greenwich village.
Champangelunch på en ekologisk restaurang i Greenwich Village.
Vinpaus efter allt gående.
Blev även en hel del shopping längst med promenaden genom Manhattan. Bland annat på Victorias Secret som jag gillar jättemycket, däremot blev jag besviken på Forever 21, mest skräp faktiskt och väldigt rörigt och stökigt, blev även lite besviken på Century 21 som också var lite för rörig, däremot verkar herravdelningen bättre där.
Gick vidare genom SOHO, som också verkar supermysigt och som jag gärna skulle sett mer av, ner till ground Zero, det var inte mycket att se eftersom allt var inhägnat med höga väggar. Det byggs för fullt där och tydligen ska ett minnesmonument och en ny skyskrapa stå där inom kort(?).

En middag och några glas vin senare, mycket nöjda med dagen förstås, så kröp vi till kojs och sov så gott och längtade till nästa dag i NYC.♥

Hemma.

Hemma igen, fan vad bra vi har haft det! Är dock helt slut efter en sömnlös flygresa och en bilresa hem från Arlanda. Återkommer i helgen med massor av bilder, än så länge blir det en glassbild tagen precis vid kanten av Central Park.♥

Hello from NY

Hej där hemma!
Den här resan har varit helt perfekt, nu har vi bara en hel dag kvar och det känns lite trist, vi älskar den här staden båda två.
Igår var vi bl a med på Late Show med Leterman.. hahaha, vinluchade, shoppade, drack drinkar, gick på Time Square och på kvällen när det var mörkt så tog vi en taxi över till Brooklyn för att sedan gå över bron tillbaka till Manhattan, den vyn över staden med alla lampor, sagolikt!
Nu ska snart gå och äta frukost, älskar att äta frukost ut och planera dagen. Solen verkar skina idag också, härligt. Har så klart fotat massor och bilder kommer när vi är hemma igen. Men nu måste vi ta vara på den här sista dagen i den här fantastiska staden.

New York

Här i NY är det fantastisk bra! Igår strosade vi längs med hela Manhattan (nästan), vi gick från vårat hotell i Midtown nedår genom Bryant Park (väldigt mysig park), förbi Empire State Buildig, genom Chelsea, Greenwich Village, West Village, genom SOHO och ned ända till Ground Zero. Vädret var toppen, cirka 20 grader och sol, perfekt. Vi stannade för endel shopping, bl a Victoria Secret, Centery 21, Dave´s, vi stannade för vinluch samt vinpaus. :) Hem tog vid tunnelbanan, väldigt trötta i fötterna... På kvällen åt vi middag på hotellet, men var ganska trötta så det blev tidigt i säng.

Hotellet är förövrigt väldigt fint, superfin takterass och innergård, men väldigt små rum.

Nu ska vi göra oss i ordning (kl är 08.00 här) och går ner och hitta ett frukostställe, idag vill jag ha pannkakaor och färka bär, och planera dagen, tror att Central Park får ett besök idag och butikerna på Madison Avenue.

So long!

♥ L&F

Hello and Goodbye

En sista inspirationsboost innan NY, de två sista bilderna är från vårat hotells takbar. Där kan ni tänka att jag sitter om ett par dagar och sippar vin med min älskling.
Men nu måste jag börja packa och tidigt imorrnbitti så åker vi mot Arlanda.
So long!

1 dag kvar...

Åh, bara en dag kvar, sen bär det av mot NY!!!! Har jobbat färdigt för idag och ska ner på stan och fixa med det sista inför resan. Men först en kopp kaffe och sufra inspiration inför kommande NY-köp. :)
Älskar dom här matta pastellerna tillsammans med beige, såå fint! Inspi inför NY.

Kärlek

Pyntar med finaste mamma och dotter-bilden. Från jakandjil.

NWT

Här kan man läsa en liten intervju med mig från Lördagens NWT... om man känner fört alltså...;)
Bild: NWT

Så fint!

The Boathouse

Bakar fina muffins med frosting, dricker ett glas bubbel och planerar våran resa till NY. Om en vecka sitter jag på den här restaurangen, äter och dricker gott med min älskade. Livet känns ganska så fint just nu...:)