NEW YORK - Sista delen

Här kommer NY sista delen, alltså Tis, Ons och Tors.
Efter frukost och planering så strosade vi bort mot Times Square den här dagen, jag med min nya RL-väska och RL-skjorta. :)
TIMES SQUARE; mycket folk, mycket skyltar överallt, bilar, livligt och denna dag väldigt varmt. Jättehäftigt att uppleva, men en gång tror jag räcker...
Vi fick gratisbiljetter till Late Show with Letterman och satt på första raden, hihihi, det var roligt. Tyärr fick vi inte fota där inne.
Vi hade lite tid på oss innan showen skulle börja så vi tog en vinpaus...
och passade på att skriva kort.
Efter showen satte vi oss på en uteservering, drack Strawberry daquri och snattrade om vad vi skulle hitta på med resten av dagen.♥
Bestämde oss för att strosa ner mot West Village, Greenwich Village, Tribeca(mysiga områden!) för att shoppa och äta lite.
Det blev ingen "finmiddag" den här dagen, men inte mindre mysigt för det. Den godaste pizza jag någonsin ätit och ljummet vin som vi försökte kyla i plastmuggar med is i. Har för mig att det här stället låg på ett torg på Bleecker street.
På kvällen när det mörkat ute så tog vi en taxi över Brooklyn Brigde för att sedan gå över tillbaks till Manhattan, pampigt!
Inte helt lätt att fånga detta på bild, i alla fall inte med mina halvdana kamerakunskaper... men det är helt klart värt att se detta om man är i NY. Sen blev det Gonatt Tisdag♥
Onsdag. Efter frukost och lite shopping på 5th Ave så styrde vi stegen mot den underbara Bryant Park igen. Strålande väder även denna dag.
Vi satte oss uppe på terassen på BP´s grill, bästa utsikten över hela parken.
Delade på en flaska vitt och åt en supergod sallad med grillad lax, hallon, avokado och annat gott.
Den godaste hallonsorbe jag någonsin ätit.
Det blev visst en lååång härlig lunchpaus, älskart!
Onsdagen slutade med en Italienskmiddag i Midtown, gotti gott.
Torsdag och hemfärd... hade dock dagen på oss i NY och bestämde oss för att tillbringa den i vackra Central Park med lunch och vin i underbart väder.
Vackert
Slappa
Världens finaste♥
Sen var vi tvungna att vinka hej då till USA...
...till NY...
...och vårat fina hotell Hudson, ett hotell som jag verkligen kan rekommendera, enda negativa var att rummen var lite väl små, annars ett superfint designhotell med jättebra läge och underbar takterass och innergård.
Checka ut. New York, vi ses snart igen!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0